Als je niet tevreden bent met je bewindvoerder of bewindvoerder binnen een schuldsaneringstraject (een Wsnp-bewindvoerder), kun je in een brief je klacht duidelijk. In dit artikel lees je waaraan je moet denken.
Stappen voor het indienen van een klacht
Een klacht indienen kan een moeilijk proces zijn. Hieronder bespreken we een aantal aspecten daarvan.
Bespreken met bewindvoerder
Voordat je een klacht in gaat dienen, is het belangrijk om eerst met je bewindvoerder te bespreken wat het probleem is. Het kan zo zijn dat jullie samen een oplossing kunnen bedenken. Dat is een stuk wenselijker dan direct een klacht indienen.
Grieven uiten in een brief
Als een dergelijk gesprek niet de gewenste uitkomst biedt, kun je je grieven uiten in een brief aan je bewindvoerder. Beschrijf duidelijk wat het probleem is en verzoek de bewindvoerder een oplossing te zoeken.
Klachtbrief naar hoofdkantoor
Als je ook hier niet de gewenste reactie op krijgt, kun je een klachtbrief sturen naar het hoofdkantoor van de bewindvoerder.
Juridische hulp inschakelen
Als dit wederom niet de gewenste uitkomst biedt, kun je als laatste redmiddel een jurist of advocaat inschakelen om te bekijken of een gang naar de rechter een reële mogelijkheid is.
Hoe ziet de brief eruit?
Zorg ervoor dat de brief goed je eigen situatie weergeeft. De verantwoordelijkheid voor het opstellen van een juiste en duidelijke brief ligt bij jezelf. Zorg ervoor dat je de brief aangetekend en per reguliere post wordt verstuurd. Het is daarnaast ook raadzaam om een kopie van de brief voor jezelf te bewaren om onduidelijkheid en onenigheid achteraf te voorkomen.
Juridische hulp?
Als je het contactformulier invult, dan neemt een gespecialiseerde advocaat gauw contact met je op. Zelf bellen kan natuurlijk ook, wij zijn bereikbaar via 085 – 5000 202.