Een andere bestelling ontvangen? Wat te doen als je via Klarna hebt betaald

Een andere bestelling ontvangen? Wat te doen als je via Klarna hebt betaald

Wat te doen als je een andere bestelling hebt ontvangen en via Klarna hebt betaald

Als je een andere bestelling hebt ontvangen dan je had besteld en je hebt betaald via Klarna, zijn er stappen die je kunt ondernemen om dit probleem op te lossen. Hieronder vind je een overzicht van de te nemen stappen.

1. Controleer je bestelling

Voordat je verdere stappen onderneemt, is het belangrijk om je bestelling te controleren. Zorg ervoor dat je daadwerkelijk iets anders hebt ontvangen dan wat je hebt besteld. Soms kan er verwarring ontstaan door vergelijkbare producten of verkeerde etikettering.

2. Neem contact op met de verkoper

Als je hebt vastgesteld dat je een verkeerd product hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact op met de verkoper. Dit kan vaak via hun klantenservice of retourportal. Zorg ervoor dat je de volgende informatie bij de hand hebt:

  • Bestelnummer
  • Details van de ontvangen producten
  • Wat je oorspronkelijk had besteld
  • 3. Volg de retourprocedure

    De meeste verkopers hebben een retourprocedure voor het geval je een verkeerd product hebt ontvangen. Volg deze procedure nauwkeurig op om ervoor te zorgen dat je het juiste product ontvangt of je geld terugkrijgt.

    4. Meld het probleem bij Klarna

    Als je niet tevreden bent met de reactie van de verkoper of als je er niet uitkomt, kun je het probleem ook melden bij Klarna. Dit kan door in te loggen op je Klarna-account en een geschil in te dienen. Geef een duidelijke uitleg van de situatie en voeg relevante documentatie toe.

    5. Documenteer alles

    Het is belangrijk om alle communicatie met de verkoper en Klarna goed te documenteren. Bewaar e-mails, chatgesprekken en andere correspondentie. Dit kan nuttig zijn als je verdere stappen moet ondernemen.

    6. Overweeg juridisch advies

    Als je er niet uitkomt met de verkoper of Klarna, en je hebt het gevoel dat je rechten als consument geschonden worden, kan het verstandig zijn om juridisch advies in te winnen. Een advocaat kan je helpen bij het nemen van verdere stappen en kan je adviseren over de beste manier om het probleem op te lossen.

    Voor meer informatie of als je specifieke vragen hebt, kun je ons contactformulier op de website invullen. We staan klaar om je te helpen.

    Direct juridische hulp?

    Vul het contactformulier in, dan neemt een gespecialiseerde advocaat gauw contact met je op.

    Zelf bellen kan natuurlijk ook, wij zijn bereikbaar via 085 – 5000 202.

    Deel dit artikel:

    Veel gelezen artikelen

    Bel nu